The British tabloid newspaper The Sun, owned by Rupert Murdoch, endorsed the Labour party and its leader Keir Starmer on Wednesday, just a day before the national election. On Thursday, Britons will cast their votes in an election where opinion polls predict a Labour victory, marking the end of 14 years of Conservative rule.

"It's time for a change," The Sun declared in an online editorial. "The insurmountable issue with the Conservatives is that, over 14 often tumultuous years, they have transformed into a fractured group, more focused on internal strife than governing the country." The editorial further stated, "There remain numerous concerns about Labour... However, by steering his party back to the political center in Britain for the first time since Tony Blair's tenure, Sir Keir has earned the right to lead."

The Sun's endorsement aligns with that of the Financial Times and the Sunday Times, both of which support the opposition Labour Party. Other publications, such as the Daily Mirror and the Guardian, have also endorsed Labour, whereas the Daily Mail and the Daily Telegraph have sided with the Conservatives. The Economist, a weekly magazine supportive of business, has also endorsed Labour.

The Sun is among Britain's top-selling newspapers and has a history of supporting winning parties in elections. This tabloid, part of Rupert Murdoch's News Corp media empire, famously proclaimed "It was the Sun wot won it" in 1992, attributing its support to the unexpected victory of John Major's Conservatives. It later switched its allegiance to Labour before Blair's first of three consecutive victories in 1997. In 2009, The Sun distanced itself from the Labour Party after over a decade of support, opting to back David Cameron's Conservatives, a move that coincided with Labour's defeat in the 2010 general election. Since then, The Sun has consistently supported the Conservatives.